Friday, September 14, 2012

Få mer ut av livet mens det takler din Diabetes

Når jeg først ble diagnostisert med Type 1 Diabetes i en alder av 21, hadde jeg ikke gitt den første tanken til å leve en sunn diabetiker livsstil. Så vidt jeg var bekymret, var en sunn livsstil reservert bare for fitness-junkies og overvektig moms.


Jeg vet ikke undersetsig om fordeler og total lykke en sunn livsstil ville føre til. Jeg var helt fornøyd spise frosne pizza, smoking sigaretter og overstadig drikking på jevnlig basis. Etter at jeg ble diagnostisert med diabetes, hadde jeg en lang diskusjon med min lege som resulterte i en åpenbaring, "Everything I love er dreper meg!"


Først vil vi definere hva jeg mener med sunn livsstil. Da jeg spurte spørsmålet, "Hva er en sunn livsstil?" vanlige svaret syntes å være, "ikke røyk, ikke drikke, spise grønnsaker og protein, og sørg for å utøve hver dag."


Min første tanke var, "kan du gi som crap rett tilbake til fugler." Jeg var 21, elsket å parti, og absolutt chock full av testosterone.


Ideer, praksis og fordeler en sunn livsstil gitt hørtes bra for å administrere min diabetes, men jeg sikkert liker ikke ideen om livet mitt sosiale fallende av forsiden av planeten. Tro i kraft av moderasjon, gjort jeg noen kompromisser med min sykdom:


1. Røykfrie


Jeg quit smoking sigaretter og røkt bare sigarer på spesielle anledninger som utdrikningslag, Super boller eller fødselen av min første barnet. Den siste delen var en spøk. Etter mange år med søking er spesielle anledninger den eneste grunnen til at jeg kan finne for å sette nikotin eller røyk av noe slag i kroppen.


2. Drikking


For meg var dette en stor en. Jeg er egentlig ikke typen fyr som liker å møte jenter på kirken, og skolen var ikke virkelig et alternativ for meg, men drikking var alle mine venner og jeg gjorde. Som et resultat, var drikker alkohol (dessverre nok) en viktig del av livet mitt sosiale. Fra den dagen fremover lagt jeg ned noen grunnleggende regler.


Ingen brennevin. Brennevin forårsaker alvorlige ustabilitet i blod sukker nivåer, og vil føre til alvorlige problemer. Jeg stokk bare til øl og vin med maksimalt tre drinker. Hvis du overvåker din sukker regelmessig og spise på forhånd, burde du være i stand til å nyte en hyggelig kveld.


3. Å spise


Av områdene som er tilgjengelige for forbedring i min livsstil var spise den enkleste for meg til å tilpasse og overvinne. Da jeg lærte at protein hadde en mindre effekt på min sukker som var gode nyheter, alle hamburger og biff-kjærlig American ville være glad for å høre det, men de dårlige nyhetene var at pommes frites, bakt poteter og (min favoritt) var sweet poteter utenfor grensene. Det betydde at jeg måtte lære å elske grønnsaker.


Fra dette tidspunktet begynte jeg matlaging veggies med lys smør og Cayennepepper. Jeg vet at lyder merkelig, men jeg liker krydret mat. Så langt som er opptatt av kostholdet, for å få din lykke, kan du finne din favoritt krydder og krydder og begynne å eksperimentere med sunn mat.


4. Øvelse


Når det gjelder å utøve mange (inkludert meg) ikke Følg for lenge nok til å se betydelige resultater. Personlig tror jeg leve en aktiv livsstil i stedet for å bli en fitness og free-weight narkoslave. Hva arbeidet for meg? Grunnleggende oppgaver (lunges, squats og crunches) foran TV hver morgen, etterfulgt av en 15 minutters gange.


Overholde retningslinjene jeg nevnt ovenfor, er jeg fremdeles kjøpedyktig har en morsom, aktiv livsstil mens kontrollere min diabetes. Til slutt, jeg må si at ikke jeg er en lege, bare en fyr med Type 1 Diabetes. Praksis jeg oppført arbeidet for meg å opprettholde de små-voksen livsstilen som jeg ønsket. Du kan være annerledes, og forstå din egen personlighet egenskaper er avgjørende for vellykket moderasjon og kontroll over din diabetes.

No comments:

Post a Comment