Saturday, January 21, 2012

Personlig trening: 3 effektive måter å plassere deg selv som en ekspert

Uavhengig av hvilken yrke som du er i, er det avgjørende at folk tror at du vet hva du snakker om! Du vil ikke finne veldig mange vellykkede advokater som har klienter aldri seier i retten eller populære leger som pasienter er kontinuerlig misdiagnosed. Dette konseptet åpenbart gjelder personlige trenere også, og gjør at du blir sett på som en ekspert på feltet ditt er like viktig som å ha kunnskap til å begynne med.

Det er nyttig å være oppmerksom på det enkle faktum at en persons oppfatning er sin virkelighet, selv om at oppfatningen er feil. La oss bruke eksempelet av legen i ovenstående avsnitt. Hvis du hørt gjennom personlige referanser at Dr. John Smith ikke var en veldig god lege, se sjansene for at du ville gå Dr. Smith er ganske slank. Men du egentlig vet for et faktum at Dr. Smith er en dårlig lege? Nei - du bare ha oppfatningen at han er en dårlig lege, fordi det er hva du hørt. Ser du hvordan din oppfatning er virkelighet, og hvordan Dr. Smith er usannsynlig å være å få noen av virksomheten din?

Ditt oppdrag er å sørge for at du alltid sett på som en ekspert på feltet ditt! Ellers vil du ende opp som dårlig Dr. Smith, og listen over klienter vil være korte faktisk så vil livet av virksomheten din. Men hvis du har gjort jobben din og skapt et inntrykk at du er en ekspert på feltet ditt, og motsatt hold sant. Folk har "hørt" at du vet hva du snakker om, og ditt omdømme og bedriften vokser som et resultat. Hvis du vil gå til dette ønsket sluttresultat, inkluderer tre effektive måter å bygge ditt rykte media eksponering, skrive bøker, artikler eller suksess-tips for feltet, og nærmer seg enhver gitt situasjon fra en "posisjon av makt".

Media eksponering

De vanligste måtene å bli sett på som en ekspert ved hjelp av media eksponering inkluderer nyhetsprogram på TV, magasin og avis historier og radio tid. Hver av disse metodene har én ting til felles: masse eksponering via et offentlig aksepterte system for å få informasjon.

Vurder dette punktet fra dine egne perspektiv. Hvis du ser et intervju på nyheter, lese en artikkel om et selskap i avisen, eller høre om en profesjonell organisasjon på radio, din naturlige instinkt er til å tro at har dette firmaet eller organisasjonen et fast grep på moduler og outs av deres produkter eller tjenester.

Hvorfor tror du at? Er det fordi radio-programmet følger med en lang liste over faglige referanser for selskapet? Er det fordi magasin artikkel oppført måtelig anerkjennelse av en profesjonell review board eller andre sertifisering byrået som er kvalifisert til å dømme annonserte organisasjonen?

Svar på disse spørsmålene er mest sannsynlig "Nei". Hvorfor så tror du på selskapets evne til å levere produktet eller tjenesten som er drøftet? Svaret er enkelt: fordi du var utsatt for selskapet via et offentlig aksepterte system for å få informasjon. Om dette systemet var seks o'clock-nyheter, din lokale avis eller din favoritt magasin, er sjansene du trodde hva du lest eller hørt bare på grunn av der du lest eller hørt det!

Ideelt sett alle forbrukere - inkludert fagfolk som deg selv - vil bruke andre ekstra metoder for å avgjøre kvalifikasjoner av et selskap før du kjøper deres produkter eller tjenester, men i virkeligheten, skjer det svært ofte? Nei, ikke egentlig. Fleste tror hva de leser, og hva de høre, og som en Fitness-Professional, kan du dra nytte av det faktum. Gitt, bør du ikke bekjenne å være en ekspert Hvis du ikke, men antar at du vet hva du snakker om, kan du bruke media til å la andre vite, også!

Skrive bøker, artikler og suksess-Tips

Sammenlignbare med statusen "ekspert" som er en et selskap basert på deres massemedia eksponering, en lignende antatt profesjonell status kan tas av noen bedriften eller enkeltpersoner som utgir skriftlige arbeider i sitt felt.

Henvis til kraften i massemedia som er nevnt over, og du vil se en veldig lignende effekt som er generert av publiserte arbeider. Hvis noen skriver en bok, publiserer artikler eller genererer en vanlig flyt av "suksess-tips" i et gitt felt, antas det automatisk av leseren som forfatter av boken, artikkelen eller suksess-tips vet hva de snakker om.

Er det sant at forfatteren er en ekspert i sitt felt bare fordi de vet hvordan å skrive, eller Skriv inn? Selvfølgelig ikke! Massemedia fenomenet gjelder imidlertid publiserte skriftlige arbeider like mye som det gjelder for intervjuer utført på nyheter, i aviser eller på radioen. Forfatteren antas for å bli dyktigere i feltet som omhandler boken, artikkelen eller tips, selv om det er sjelden ubestridelig bevis for writer's ekspertise som følger med den skriftlige arbeider.

Igjen, det er ikke blir foreslått at du skrive bøker, artikler eller tips for suksess med mindre du virkelig holder ekspert status i feltet. Men siden "antakelser of excellence" gjelder like mye til det skrevne ord som til lyd og visuelle eksponering, dra nytte av det faktum og skrive så mye og så ofte som du kan!

Som en Sidenotat er skriving også en utmerket måte for deg å forbedre din egen kunnskap i feltet. Ofte under prosessen med å skrive en bok eller en artikkel, er du bedt om å referere kilder av informasjon og innsamling at informasjonstypen utvider din egen kunnskap, samt din forståelse av hvordan du finner informasjon for lignende prosjekter i fremtiden.

Forutsatt en "posisjon av makt"

Ved å benytte en "posisjon av makt" er en av de mest effektive metodene for å plassere deg selv som en ekspert på feltet ditt. Nærmer en situasjon fra en posisjon av makt er bare kunst antar som hvem du snakker med allerede oppfatter å være ekspert. Husk at en person's perception er sin virkelighet, så lenge som den andre personen mener at du er en ekspert, og i deres øyne, du er!

For eksempel, la oss bruke historien om en talentfull personlig trener som brukes for plasseringen av direktør av Fitness programmering på en liten, men vellykkede lokale gym. Vi vil kalle vår imaginære profesjonell Joe trener, og vi vil si for posten at Joe faktisk holder en effektiv banerekord i personlig trening-bransjen. Hans klienter har nytt godt av sin kunnskap og veiledning, og han har endret mange menneskers liv på en positiv måte. Imidlertid har Joe Trainer aldri vært en "direktør av Fitness programmering" før. Er han kvalifisert for jobben?

La oss vurdere Joes historie. Han har jobbet eller arbeidet ut i flere titalls treningssentre med årene. Joe har utnyttet allslags fitness-apparatene fra maling bokser i sin garasje da han var tenåring, hele veien opp gjennom mest moderne datastyrte trening-maskiner som er tilgjengelig i noen av dagens treningsfasiliteter. Joe har satt sammen hundrevis av forskjellige treningsprogrammer for hundrevis av forskjellige mennesker gjennom årene, og vi har allerede fastslått at hans klient track record er utmerket. Joe har også blitt kalt på mange ganger gjennom årene for å anbefale fitnessapparater kjøp til hans mange klienter, inkludert en kostnad til fordel for forholdet-analyse (med andre ord, hvis utstyret er verdt pengene). Joe har også vært utsatt for mange forskjellige linjer kosttillskudd, kosttilskudd retningslinjer, og han har selv tatt aerobicklasser for og yoga fra tid til annen.

Har Joe trener vært en "direktør av Fitness programmering" før? nei. Imidlertid er Joe trener kvalifisert for denne plasseringen? Mest sannsynlig Ja! Men nå har Joe et dilemma. Han har planlagt et intervju med lokale gym, han virkelig ønsker jobben, men han er nervøs for det faktum at han har aldri vært en "direktør av Fitness programmering" eller en direktør for noe i det hele tatt, for den saks skyld. Joe har nå 2 valg.

Choice nummer én er for Joe å gå til intervjuet, gå tur uncontrollably om hundrevis av klienter som han har fått opplæring, babble om hvor mange forskjellige treningssentre han har vært i, og gå i mindless detalj hvorfor han mener Supplement A er bedre enn Supplement B.

Tror du at Joe vil få jobben? La oss prøve en annen tilnærming.

Joe forbereder mentalt intervjuet ved å se på mange ulike måter at hans erfaring vil dra nytte av anlegget. Han setter sammen noen eksempler på hvordan han klarer anbefalt eller brukt én type fitnessapparater mer effektivt enn en annen type. Joe setter sammen mentale notater om hvordan aerobic, gruppen treningstimer har lagt til suksessen til hans treningsprogrammer i løpet av årene og hvordan inkorporerer en tilnærming på tvers av trening har holdt hans klienter motiverte og kontinuerlig å se resultater fra sine opplæringsprogrammer.

Ved dette punktet, Joes tillit i sin evne til å være en "direktør av Fitness programmering" har økt, og han ærlig mener at det er ikke ham som blir intervjuet, men det er han som er intervjuteknikk anlegget. Joe trenger ikke denne jobben - han har bevist sin evne til å lage en levende som en personlig trener titalls ganger gjennom årene. Han er å bruke for denne posisjonen, fordi han mener at han kan være en stor ressurs til anlegget, og han ønsker å utvide sin erfaring i feltet. Faktisk vil anlegget være heldig som har ham! For saks skyld, kanskje han allerede vurderer tiltak mot bokførte Lønnsskalaen med en økning hvis de vil ansette ham. Tross alt, han er Joe trener, og hans suksess posten taler for seg selv!

Nå, tror du at Joe vil få jobben? Pen pengeskap budet.

Joe-trener i det første eksemplet som er annerledes enn Joe-Trainer bruker den andre tilnærmingen? Nei - vi snakker om den samme personen. Hva er annerledes deretter? Joes troen på seg selv - og enda viktigere - Joe muligheten til å vise anlegget hvor de ville være mangler en flott mulighet hvis de ikke ansette ham. Det er Joe som intervjuteknikk anlegget, ikke omvendt. Joe antatt en "posisjon av makt", før han kom til hans intervju. Han gikk ut med en ny tittel og en hyggelig lønn, en økt tillit i hans egne evner, og muligheten til å mold hele ansatte av personlig trener i vellykket, resultatorientert Fitness-eksperter!

Denne samme konsept kan også bli brukt under forhandling med potensielle nye kunder. Husk at du er fitness profesjonell. Du er den med kunnskapen og erfaring som kundens behov. Du spør ikke de skal kundene dine, men heller du gir dem mulighet til å bli dine kunder.

Konklusjon

Som du ser, som Fitness fagfolk i feltet stadig i helse og fysiske velvære, har vi mange verktøy til rådighet når det gjelder å posisjonere oss som eksperter. Men har vi en lik mengde ansvar å ikke benytte disse verktøyene, med mindre vi er 100% sikker på vår status som eksperter i våre valgte disipliner. Bruke din kunnskap og din verktøy klokt og hensiktsmessig, og du vil se din profesjonelle og personlige suksess vokse utover dine villeste drømmer!

No comments:

Post a Comment