Friday, January 20, 2012

Personlig trening: 6 Secrets av prisbelønte kundeservice

Kan du tro at din evne til å levere kvalitet customer service til kundene dine er minst like viktig som din evne til å få dem resultater fra sine Opplæringsprogrammene? Visste du selv at kundeservice skulle være en del av virksomheten din modell? Tross alt, hva personlig trening har å med kundeservice?

Svaret: alt. Husk at kundene dine er folk først, og deres status som en av kundene dine kommer sekund. Å vite hvordan å tendens til behovene til kundene dine vil bokstavelig talt gjøre forskjellen mellom en lang og velstående karriere i fitness-industrien, eller en kortvarig stint som forlater du lurer på hvilke karriere banen du burde prøve neste!

For å kunne hjelpe du vandre ned suksessen banen, er her seks metoder du kan bruke til å "WOW" kundene dine med jevne mellomrom, holde dem glade, lojale til deg, og engasjerende i langsiktige velstående forretningsforbindelser. De er i ingen spesiell rekkefølge: kontakt, dato og hendelsen anerkjennelse, lytte, fleksibilitet, framtidsrettet tenking og over-delivering.

Kontakt

Når du får en ny personlig trening-klient, vil mange mennesker fortsatt second-guess deres beslutning om å ansette du. Tross alt en personlig trener kan være en dyr ressurs, og kundene dine trenger til å tro at de har gjort en riktig beslutning. En av de enkleste måtene å lette deres sinn i begynnelsen, så vel som i løpet av deres Opplæringsprogrammene er ved å bare bo i kontakt med dem.

De fleste klienter vil se deg på de fleste 3 ganger hver uke, og noen kunder enda mindre enn. Med minst 4 dager i hver uke når kundene dine ikke ser deg, påvirke du dem mindre enn 50% av tiden! Mange kunder leie en personlig trener fordi de trenger konstant veiledning og støtte, og mindre enn 50% kan neppe anses konstant.

En enkel løsning på dette er å sende kundene dine noen e-post en uke eller sende dem en faktisk snegl e-post brev én gang i en stund. Beskjære en passende artikkel fra et magasin og lage kopier av det til e-post til dine kunder, eller e dem URL-Adressen til en stor motiverende historie om vekttap som du fant på Internett. Videresende dem morsomme anekdoter om helse og velvære, eller slippe dem et postkort congratulating dem på deres nyeste utviklingen.

Plukke opp telefonen for saks skyld! Ringe Suzie Client lørdag å la henne få vite at du har fått gjort hennes klient-post oppdateres og hadde grunn til å igjen vidunder på hvor stor hun gjør med hennes program. Du kan ikke betale for typen tilbakemelding som du får fra noe sånn!

Hold kontakten med kundene dine i mellom treningsøkter, og økt oppmerksomhet vil minne dem på regelmessig basis at i begynnelsen forpliktet til en på én treningsprogram for dem, ikke bare å stå der 3 ganger i uken, mens de bare utøver.

Dato- og hendelsen anerkjennelse

Erkjennelsen av spesielle datoer i kundens liv er en flott måte å vise dem at du tenker om dem i mellom treningsøktene.

-Sende kundene dine en Bursdagskort, eller selv en liten, men omtenksomme gave.
-Gratulerer dem på deres bryllupsdagen, eller til og med sende blomster eller et kort til huset deres.
-Spør dem hvor glade de er om den kommende oppgradering av sine barn fra videregående eller høyskole.
-Ha en spesiell token av forståelse sendt til deres hjem eller kontor etter en angitt tidsperiode som de har vært trening med deg - kanskje årlig eller semi-annually.
-Gi dem en spesiell pris hver gang de mister 5 pounds, eller slippe en prosentandel av kroppsfett.
-Delta race eller annen fitness-hendelse som du har vært trening dem for.

Som du ser, er mulighetene grenseløse. Lærdommen om at du vil ta bort fra denne delen er at du gikk utover call of duty å gjenkjenne en dato eller en hendelse som var viktig for klienten. De vil ikke glemme at når det gjelder tid til å bestemme om du vil eller ikke å fortsette med arbeidet med deg!

Lytte

Det faktum at du bør lytte til dine kunder bør gå sier seg selv. Hvis tittelen er "Personlig trener", kan du ta et øyeblikk på dette tidspunktet til å lese det første ordet! For mange trenere falle i fellen kjent for bare å ta sine kunder gjennom workouts. Dine klienter betaler ikke deg å trene med dem. De betaler du å gi dem dedikert en på én tjeneste, og den faktiske treningen er bare en del av dette.

I tillegg til øvelse-programmering, må du igjen tenke at kundene dine er mennesker før de er klienter. Som mennesker har de så mange utenfor betraktninger som du gjør. Hvis du bare ser dem 3 timer per uke, som forlater 165 timer hver uke når du ikke er rundt og livsstil-hendelser som skjer i denne perioden vil virker inn på treningsøktene.

Kundene dine vil snakke om jobbene sine, deres ektefeller, deres slektninger og svigerfamilie, sine barn og sine naboer, deres Gartner og deres mailman, osv. Enhver god personlig trener innser at selv om vi har ingen virksomhet faktisk dispensing faglige råd om personlig eller åndelige saker, er vi en 3 tid per uke lød bord for våre klienter, og det er bare en del av jobben. Lytte til hva kundene dine har å si, hjelpe ut uten å forlate din faggrupper og la kundene få vite at du bryr seg om hva som skjer med dem, ikke bare om hva som skjer under i opplæringen.

Fleksibilitet

Selv om en utdannet dag er vanligvis diktert av en forhåndsdefinert tidsplan, hvis du male selv inn i et hjørne med kalenderen, vil du raskt finne at noen av kundene dine ikke kan stokk med sitt program fordi deres tidsplan er bare ikke at svart-hvitt. I dagens verden av det stadig skiftende landskapet av profesjonelle så vel som personlige livsstil faktorer har mange mennesker problemer med å gjøre samme dag etter dag og uke etter uke. Hvis du vil holde klientene glade og på sporet med sine programmer, må du "rulle med slag" og utstillingen litt fleksibilitet når det gjelder planlegging og opplæring problemer.

Det er en veldig god idé å ha en løpende avbestillingsregler for bedriften, og det er en like god idé å utdanne dine klienter på behovet for regularitet i deres trening-programmet. Imidlertid vil å være så fleksibel lade en klient $50 hver gang de får et punktert dekk, at du jobber sent eller har en familie krise raskt eliminere eventuelle profesjonell bånd som kundene dine kan ha tidligere følte var en del av din arbeidsforhold. Håndheve policyene, men være realistiske om det faktum at livet er bare ikke så svart-hvitt som det kan ha vært 20 år siden.

Framtidsrettet tenking

Dette er så mye av en salg teknikk som det er en stor kunden service-verktøyet. I et nøtteskall, betyr det at du bør alltid være planlegging for fremtiden når det gjelder kundene dine. Snakke med dem om hvor du skal begynne med dem når de får sin vekt ned nok til sine knær å håndtere stress. Forklare dem hvor mye moro det vil være når du kan ta dem gjennom den nye trening-protokollen som du setter sammen. Få dem glade om hvor godt de kommer til å se på stranden i sommer etter flere flere måneder for å jobbe ut med deg, eller om hvordan deres fetter Sally kommer til å være så misunnelig på Christmas tid i år når hun ser hvor mye vekt klienten har mistet.

Alle disse tingene plante frø for kundene dine at du tenker på sin fremtid, og ikke bare å ta dem gjennom en trening. La dem vite at du har store planer for dem i fremtiden, og at du ikke kan vente å se sine resultater når de kommer til et visst punkt i programmet som du har dem på. Igjen, dine kunder er folk, og de vil bli gjort å føle viktig, trengte, og respektert.

Over-delivering

Over-delivering verdi til kundene dine er trolig den viktigste teknikken ut av noen som har vært nevnt så langt. Det er sist i vår liste over kunde tjeneste hemmeligheter slik at det er en som du husker den mest!

Over-delivering er det bare høres ut som - å gi kundene dine mer verdi for pengene sine enn de opprinnelig forventet å få. Faktisk, er alle elementer som er oppført ovenfor flotte eksempler på overlevering. Tror du at når kundene dine leid du de som er forventet å være å få gaver på deres bursdag, forventet å bli begeistret for oppgradering av sine barn, eller at de kunne lufthull til deg om deres svigermor under opplæringsøkter? Disse er alle eksempler på uendelig antall måter du kan over-deliver verdi til kundene dine.

I tillegg til det har allerede vært oppført, kan du få mye mer spesifikt med overlevering-innsats. Hver av kundene dine har et meget godt definerte fitness mål som de arbeider flittig mot. Som en helse profesjonell, bør du regelmessig holde med de siste nyheter om helse og fitness, så vel som å få videreutdanning mynter.

Sette informasjonen direkte til bruk for kundene dine! Hvor imponert du tror klienten ville være hvis deres fitness-målet er å bli en konkurransedyktig svømmer, og du tar et kurs for å trene konkurransedyktig svømmere? Hva om du har plukket opp noen klienter som er over 55 år, og du begynner å lese bøker og klipping artikler på Senior Fitness? Hva med en bonus treningsøkt du gir din klient når de nå en målet? Hva med Hvis du har en kunde som er på high school bryting team, og etter arbeider sammen med ham i 2 måneder, tilby å gjøre en gratis klasse for hele hans team? En tenåring blir en helt fordi hans personlig trener ga opp noen vinnende tips før den store møte, og du får en båt-belastningen av gratis reklame!

Konklusjon

Mønsteret utvikler her er klart, og eksemplene ovenfor er bare skisser av ting som du kan vurdere. Husk at hver vellykket personlig trener kjører en bedrift, han eller hun ikke bare trening med sine kunder. Komme under panseret av virksomheten din, tinker med ledningene, og finne måter å "WOW" din klienter hverdags!

No comments:

Post a Comment