Wednesday, February 1, 2012

Tips om bruk og fjerne kontaktlinser

Som en ny kontakt linse wearer har du 2 viktigste hindringer å komme forbi – å sette linser i og tar dem ut.


Husk, du praktisert i leger office, men når du kommer foran speilet selv det er et helt annet ball spill!


Jeg glemmer aldri mitt første par av kontakter og frihet de brakte meg. Jeg plukket dem opp på leger, og han hjalp meg sette dem i. Jeg gikk ut av det som en ny kvinne! Senere den kvelden, men var prøver å få dem et mareritt! Jeg var ikke brukes til å stikke fingrene i mitt øye, og det tok meg mer enn ½ time for å endelig få dem. Da jeg var ferdig, mine øyne var alle røde og jeg sverget at jeg ville aldri bære kontakter igjen! Men selvfølgelig jeg gjorde, og det ble snart enklere å ta dem ut.


Som alt annet, etter et par dager eller uker av praksis, du vil være ganske komfortabel med kontaktene dine, men i mellomtiden, her er noen tips som kan hjelpe deg ut.


Putting i kontaktlinser


Vask hendene grundig før du håndterer linser. Kontroller at hendene er tørr. Sette linsen på pekefingeren og sette en liten dråpe løsning i linsen, slik at den sitter i bolle med linsen – ikke for mye slik at det søl ut og linsen flops over. Trekk ned din lavere lokk med tommelen og slå opp med øynene. Bringe linsen til lavere hvit del av din øye-det bør skli rett på øyet. Frigi lavere lokket, blink og linsen bør være på plass. Jeg finner at noen ganger linsen vil du bo på fingeren i stedet for å gå på øyet. Hvis dette skjer kontroller fingeren er svært tørt og prøv ikke å søle løsning ut fra "bolle" av linsen som du bringe den til øyet.


Å ta ut kontakten linser


Igjen, kontrollerer du at du vasker hendene før du tar ut linser. Tørke dem av god som den tørrere fingrene er jo bedre linser synes å "feste" til dem. Slå opp og bruke pekefingeren til å skyve linsen ned til det ytre hjørnet av øyet, en på samme tid, få tommelen opp å møte pekefingeren og "klemme" linsen. Det burde komme rett ut mellom fingrene. Bruk en forsiktig press – ikke rote i øyet. Hvis linsen ser ikke ut til å flytte, sette noen øye dråper i øyet våt det litt, og forhåpentligvis vil dette hjelpe deg og skyv det ned

No comments:

Post a Comment