Friday, October 5, 2012

10 Tips For å besøke noen som er syk

Dessverre har jeg vært på begge sider av denne artikkelen. Jeg har brukt tid besøker venner og familie når de har vært syk, men jeg har ofte vært pasienten alle besøker. Mange av besøkene gikk veldig bra, men dessverre andre gjorde ikke ’ t gå så godt for dem eller meg. Forhåpentligvis vil mine feil eller min tips fra erfaring hjelpe deg. Besøk noen som er syk isn ’ t alltid lett, men det kan være en hyggelig tid, og det bør primært være en trøst for pasienten.

Mange familiemedlemmer og venner synes det er vanskelig å besøke noen som er syk. Hvis personen er på sykehuset, kan det være vanskeligere for noen å besøke på grunn av fortiden negative opplevelser de har hatt på et sykehus. Mange besøkende er engstelig eller finne det stressende å være rundt en pasient, fordi de arbeider med sin egen frykt for sykdom. Det er naturlig å nøle med å se noen du elsker eller bryr seg om, som i smerte eller alvorlig syk. Dessverre ender mange mennesker opp ikke besøk, fordi de ikke vet hva de skal gjøre eller si å hjelpe.

De fleste pasienter har jeg talt bare vil at selskapet. De ønsker å føle seg elsket, og tenkte. De vil ikke bli glemt, om de kan være av den “ sosiale løkke ”.

Jeg vet når jeg var syk og hadde besøkende det var en velkommen distraksjon fra virkeligheten av hva som skjer. Det var hyggelig å i det minste prøver å glemme og føler “ vanlig ” selv for bare en kort tid.

Når du besøker noen som er syk, er her noen forslag som kan hjelpe både besøkende og pasienten.

1. Før du besøker pasienten, telefonen fremover for å la ham eller henne vet kommer du. Det er bare ren sunn fornuft. Din venn eller kjære vil sette pris du å finne ut et passende tidspunkt å besøke. Noen ganger en pasient har hatt mange besøkende, har gått gjennom smertefulle behandlinger eller trenger bare å lur. Hvis personen er syk hjemme og blir ivaretatt av en caregiver, å vite når du kommer kan gi vedkommende en sjanse å kjøre errands eller plan for noen personlige tid alene. Minst vil det gi dem en sjanse til å rydde opp på rommet eller hjelpe pasienten får klar for besøket. Jeg vet jeg har ønsket folk hadde kalt først når jeg får besøkende, fordi jeg ikke kan ha vært kledd riktig og en kjole eller endring av klær ville ha gjort meg mer komfortabelt, osv.

Den enkle handling av en telefonsamtale opprettes i påvente av et besøk, noe å se frem til. Ringer på forhånd også setter pasienten ansvaret. Å være syk ofte resultatene i en tvungen passivitet. Når du telefon og spørre om det er greit å besøke, er pasienten i stand til å utøve noen kontroll i om de føler seg til besøkende på den tiden.

2. Gjør din forskning. Hvis personen du besøker er i et sykehus eller rehab anlegget, deretter Ring fremover for å se når besøker timer er. Spørre om det er eventuelle andre begrensninger. Noen av fasilitetene tillater ikke barn eller husdyr. Finne ut om det er greit for pasient å motta blomster eller mat av noe slag. Du ønsker ikke å bringe din venns favoritt merkevare av sjokolade, bare for å finne at de er på en spesiell kosten, og kan ikke spise det akkurat nå. Forespør om hva du har lov til å bringe. Pasienten kan spise mat som er hentet inn fra utsiden? Kan hun har blomster osv? Noen pasienter er svært sensitive til parfyme eller lukter, så sjekk hvis dette er tilfelle, og la disse typer ting hjemme. Det viktigste punktet her er å stille spørsmål.

3. Don ’ t plan på lange besøk. Sykehuset pasienter har en travle timeplan og syke mennesker dekk ofte enkelt. Det er bedre å gå til kort men oftere, enn å gå én gang i lang tid. Når pasienten dekkene, la courteously med et løfte om å returnere en annen gang eller ringe. Bo lenge nok til å sette et smil på ansiktet, men ikke for lenge som å se sine smil-dekk. De fleste mennesker vil heller ha mange besøk, og deretter en lang trukket ut en.

Dette bør også bidra til å sette besøkende rolig. Hvis du planlegger en kort besøk, trenger du ikke å bekymre deg om hva jeg skal si eller hvordan du “ fylle opp ” tid. En 15-20 minutters besøk er akkurat lenge nok til å si hei, ta opp, hjelpe og la. Du kan spille et spill i 20 minutter, eller ta en spasertur. Hold så lenge pasienten ønsker.

4. Ta pasienten med en liten gave. Dette er ikke om penger brukt - gave kan være noe du har gjort, som en kort. La oss innse fakta, vi alle liker å få gaver, spesielt når vi ikke føler vårt beste. En avis eller et blad kan forsterke en følelse av forbindelse til verden utenfor. Foruten å være ganske-blomster, la planter eller kort håndfaste bevis for besøket. Jeg husker da jeg var på sykehuset jeg tilbrakte timer ute på min "vegg av kort" og reminisced om som kom for å besøke meg. Det brakte alltid et smil til mitt ansikt, selv om det var dager etter personen igjen.
Ta med noe som kan være en distraksjon etter at du har igjen. Kryssord bøker, lese bøker, selv lotto grunnen av Noe som de kan enkelt gjøre på egen hånd. Mange steder tillater ikke besøkende etter noen timer, slik at din gave vil hjelpe med kjedsomhet om natten og være en velkommen lettelse.

Ta med noe som vil bidra til å gjøre opplevelsen bedre. Tepper, ny pyjamas, tøfler, nye creme gel, såper eller en myk pute kan gjøre tidsbruk i seng for en pasient morsommere. Gaver som disse vil være mye verdsatt.

Spør sykepleiere eller omsorgspersoner Hvis det er ok å gi pasienten mat eller behandler. Bringe pasienten deres favoritt candy eller snack. Hvis de har problemer med appetitt kan kanskje en gave av deres favoritt mat hjelpe.

5. Ha det gøy. Få en aktivitet med deg. Noen ganger lære vi det meste om noen mens du gjør noe sammen. Det tar trykket av kommer opp med samtale, samtidig som en ikke-truende atmosfære. Fokus blir aktiviteten og ikke personen og deres funksjonshemming, og det er forfriskende. Det kan være et brettspill, håndverket aktivitet, film eller selv mat. Hvis personen har en datamaskin, kan du surfe på nettet for nyttige ressurser eller fellesskapstjenester. Bringe avisen og snakke om aktuelle hendelser. Gi henne en manikyr eller fikse håret. Ta med en venn eller barn for å besøke. Være kreativ.

Noen av mine beste minner på sykehuset var da min mor spilte Scrabble med meg hele natten før jeg sovnet. Det var flott å få meg til å være syk, og det var også en fin måte for oss å passere tiden.

6. Når du besøker, kan du hjelpe med konkrete oppgaver. Etter får syk person ’ s samtykke; hjelpe ved utretting seng, vanning planter, rette opp rommet eller andre chore som hjelper pasienten eller gjør sine omgivelser som ser godt deltok.

Det kan også være nyttig å tilby å gjøre ting i den “ utenfor ” world for pasienten. Når vi er syk, vi har ikke energi, evner eller tid for å gjøre enkle ting, men ganske ofte de er svært ting vi bekymre ikke får gjort. Plukke opp e-post, å hjelpe gå gjennom regninger, vanning plenen eller matlaging med måltider, kan virkelig gjøre noen ’ s dag. Det kan virke som en lett oppgave for deg kan virkelig hjelpe noen som er også syk å gjøre disse ting for seg selv eller sin egen familie.

Det er svært vanskelig ikke å kunne gjøre for deg selv. Mange ganger når ikke jeg føler seg vel, jeg ikke er for flaue til å be om hjelp, men jeg er veldig glad for å godta den når det blir tilbudt.

7. Don ’ t være redd for å sitte i stillhet. Som med enhver situasjon der vi prøver å bringe komfort og vennskap til noen som lider, er den primære erklæringen som vi kan gjøre ikke gjennom alle ord som vi snakker, men gjennom vår tilstedeværelse. Ikke Tving samtale, men la den komme naturlig. Kjempe behovet for å fylle opp hver bit av stillhet. Bare å være en god venn og gjør innsats for å være det er nok.

Hvis du kan ’ t tror på noe å snakke om, gjerne bare si, jeg elsker deg, jeg bryr seg, og jeg er her for deg hvis du trenger meg. De få enkel ord vil bety mer til personen, og du vil noensinne vet, og vil definitivt bedre deretter gjøre opp skravling.

8. Bidra til hjelperen. Foruten å være pasienten, er det ingenting vanskeligere og deretter blir den primære caregiver. De fleste ganger er dette mennesker som er akkurat det med pasienten, ofte både dag og natt. Caregiver har den skremmende oppgaven å prøve å sjonglere liv utenfor og livet med personen som er syk. Vanligvis de kommer på liten eller ingen søvn og er fylt med bekymring og bekymring for det de elsker, mens du prøver å vise en sterk ansikt. Spør hvis du kan hjelpe dem i noen måte også. Tilby å baby-sitter barn, selv for en ½ time, gjør middag, eller tilby å bestille i, spør hvis de vil at du skal få en rental film eller om du kan sitte og snakke med pasienten mens de dusj eller foreta telefonsamtaler, osv.

9. Klargjør når de kommer hjem. Avhengig av hvor lenge pasienten er i sykehuset, eller avhengig av hvor lenge personen har vært syk, kan det være vanskelig å få tilbake i swing av en vanlig daglige rutine. Tilbyr å hjelpe med Klesvask eller hjelpe ren eller støv slik at de kommer hjem til en mindre foreldet smelling sted. Hjelpe ren kjøleskapet, eller kanskje hjelpe du re-stock det før de kommer hjem. Åpne vinduene og la noe frisk luften. Hvis de trenger hjelp nå for å gjøre ting, tilby å drive dem til butikken eller lege ’ s avtaler. Det er de små tingene som går en lang vei å gjøre den tålmodige følelsen tilbake hjemme.

10. Ikke glem om dem den andre de får bedre. Å være syk gir deg mange forskjellige typer oppmerksomhet, om du liker det eller ikke, og faktum er at det kan være veldig ensom når alt går unna. Jeg har hørt fra mange pasienter som den verste tingen om å være syk er da de begynte å føle seg bedre! Det er når de var alene med ingen tilbyr å hjelpe eller Løft deres ånder. Fortsatt gjøre besøk, sender kort eller tilby å hjelpe for de neste ukene i denne overgangsperioden perioden. De trenger ikke de samme tingene, og det kan føles som “ haster ” men likevel besøke. De trenger å føle deg elsket nå også. De må styrke til å fortsette å føle seg bedre.

Gjøre noe! Alle tipsene ovenfor er å hjelpe deg, men de er ikke “ regler ”. Gjøre hva ditt hjerte forteller deg til å gjøre. Gjør det du føler er best. Det er aldri for sent, og ingen bevegelse er for liten. Hvis det er fra deg er det helt rett. La ikke din frykt, angst eller travle timeplan stoppe deg fra å være det for noen som kunne virkelig bruke det, og vil sette pris på det.

Det verste du kan gjøre for noen som er syk er ingenting.
© 2005 av Christine Miserandino Butyoudontlooksick.com

No comments:

Post a Comment