Friday, November 9, 2012

Anabole hormoner - et tveegget sverd

Da jeg var en ung gutt, var nye musklene kuleste. Hvis en blodåre spratt ut litt, som var enda mer fantastisk. Det var ingen treningssentre eller body building treningssentre for å utgjøre noe tilbake da (steinalderen). Hvis du håpet på å brawn, var Charles Atlas brukerutstyr annonseres i tegneserier garantert å hjelpe deg med å snu kortene på fyren som sparket sand i ansiktet på stranden i fjor sommer.


Tilbake deretter virket muskler mer legitim hvis du tjent dem fra arbeid på gården eller andre Arbeiderpartiet. Muskler fra øvelse var tenkt som slags "kunstige". Så gjorde jeg massevis av arbeid og bygging i somre. Men etterlot ingenting til tilfeldighetene, jeg har også jukset ved å bygge min egen vekt satt med en pipe som jeg ville sette inn i hullene av betongblokker.


Min far var på skolen at jeg hadde bedre være forsiktig, eller jeg kunne få alle "muskel bundet" Hvis jeg utøves for mye. Jeg tror han må ha bekymret idet han så meg i bakgården hoisting min pipe med blokker som dingler fra hver ende. Men jeg elsket øvelsen, og fråtset i pumpet følelsen i min biceps.


Beklager å høres så narsissistisk. Men det er slik oss "gutta" alle trodde. Vi vil selv sammenligne humper på skolebussen hver morgen og småerte om hvem som kunne gjøre mest push-ups. Dette er ikke å si at musklene og fitness er fortsatt ikke viktig for meg, men nå er jeg fokuserer primært på øvelse som vil hjelpe meg opphold sunn, i form og trent for konkurranseidrett jeg spiller.


Jeg ta dette opp for ikke å skryte eller appall deg, men som et bakteppe for den nåværende situasjonen i sport og bodybuilding verdener. Nå som samfunnet er av gården, har øvelse blitt en aldeles berettige vei å erstatte fysisk aktivitet mistet med moderne livsstil. Bruk av hormoner å tvinge kroppen til å vokse på en måte det ville aldri gjøre naturlig, men er en forvrengning av hva som bør være ren og sunn personlig utvikling. Anabole hormoner helt glipp poenget med det hele. De sprø organer som kan føre til er avvik, men magasiner er fylt med deres foto sprer seg som om medikament indusert organer er ikoner vi bør etterligne og strebe etter.


Bortsett fra det faktum at bare folk med naturlige organer og utviklet talenter skal konkurrere i idrett (ellers narkotika konkurrerer, ikke idrettsutøvere), er den virkelige tragedien bompenger på helse noen hormon kan ta. Av alle stoffer som jeg brukes i medisinsk praksis, skremte hormoner meg mest. De kunne skape dramatiske og umiddelbare resultater (og det er deres lokke), men hormone behandling fortsatte i lengre tid alltid syntes å komme tilbake til skade pasienten og hjemsøker meg.


Et eksempel hos mennesker er bruk av testosteron lapper i kvinner å øke libido. Ta dem svært lang, og selv om din lidenskap kan utløses, din stemme vil utdype og skjegg begynner å vokse (ikke så bra for libido på mannen). Corticosteroids for allergi kan resultere i svært alvorlig binyrene sykdommer, immune suppression og sårbarhet til infeksjon. I veterinærmedisin kan de samme tingene skje. En situasjon jeg påminnet om som skjedde for mange år siden var knyttet til hormoner som er gitt til hundene for prevensjon. År etter at nedlagte narkotika, behandlet ville hundene presentere veterinærer med liv truende sykdom, ekstreme tørsten og hvite blodlegemer teller av listene. Når deres forstørret sklerotisert var kirurgisk utforsket, ville en gigantisk livmor bli funnet fylt med puss-liter av det! Alt dette bare fordi litt ole hormon ble gitt år siden uten et snev av en umiddelbar syk effekt.


Du skjønner, kroppen er svært klokt. Det er ikke lurt eller uendelige tilgivende. Hvis du bryter armen og putte den i en slynge, musklene vokse ikke seg større, de atrofi. hvorfor? Fordi kroppen er også effektivt. Hvorfor vokser musklene, eller selv beholde dem hvis de ikke trengs? Når slyngen er fjernet, vil armen ha mistet mye av sin styrke. Kroppen skytteltrafikk sine ressurser i å bygge større muskler i armen som hadde å gjøre dobbelt plikt. Det er en veldig pragmatisk ting. Kroppen betaler ikke oppmerksomhet til din agenda; det bare gjør det den må for å holde seg i live, gjør gjøre og møte stress.


Samme ville skje med begge armene-til hele kroppen-hvis du hadde tjenere gjøre alt for deg som du tilbakelent i en lett-stol. Så, hvis alle plutselig du måtte få ut av stolen og kjøre en mil eller løfte 200 pounds å overleve, du ville ikke gjøre det. Kroppen din bortkastet og svake kan ikke stige til utfordringen.


Hormonene er som en metabolsk slynge som er plassert på hormon produsere kjertler-testiklene, eggstokkene, adrenal, skjoldbrusk, hypofysen, etc. De erstatte hormoner som kjertlene vanligvis produserer. Når dette skjer det er en negativ tilbakemelding: flere hormoner fra utsiden som blir introdusert inn i kroppen, de mindre kjertler gjøre hva de ikke lenger trenger å-syntetisere hormoner. Så den metabolske "muskler" (kjertler) oppretter hormoner bli svekket. Hvis plutselig utenforstående kilde av hormoner er trukket tilbake, din svake og visnet kan organer ikke har styrke til å ta opp aktiviteten igjen og levere hormoner. Siden om hver funksjon i kroppen er hormon-påvirket, og hver hormon samhandler med hver andre hormon på noen måte, katastrofe resultater. Er det noe rart at moderne anabole kroppen utbyggere er også plaget med hjertesykdom, kreft, immune sykdommer, fordøyelseskanal svikt og metabolske forstyrrelser i sine (tidlig) senere år? Bruk av anabole hormoner er absolutt et tilfelle av ønske om å være en ødeleggende leietaker av sin utleier, kroppen.


Vurdere dette også med hensyn til anabolics. En normal kroppsvekt på 170 lbs. kan endres til 250 lbs. av solid muskel. For å komme dit, har store mengder mat å bli fortært. Ennå fordøyelseskanal "muskler" er ikke å være bygget for å holde tritt, så fordøyelseskanalen og tilknyttede organer (lever, bukspyttkjertel, galleblæren) egnet for å opprettholde en 170 lb kroppen er tvunget til å fordøye og assimilere svært store mengder mat? Resultatet er fordøyelseskanal utmattelse og resulterende skader som kan vare livet ut. De fleste av oss lider noen fordøyelsesproblemer og intoleranse som vi alder skyldes i stor grad å spise overgrep da vi var små. Legg merke til hvor mange TV-reklamer hawking magen rettsmidler. Kroppen byggherrer force fôring kan overdrive skade forlate en ødelagt fordøyelsessystemet tolerante av litt mer enn Maalox...


Et stort antall high school kids prøver å "få store" med steroider. Hva en utrolig farlig proposition for dem. Foreldre, være klar over at dette ikke er ufarlige. Hvis bønn er som en liten ikke vondt, spesielt hvis de er "syklet" riktig, ikke kjøpe den. Hvis argumentet er at å ta dem er den eneste måten å utmerke seg i en sport, så endre sport. Insistere.


For deg voksne som er leker med tanken på å ta hormoner for en eller annen grunn, kan du tenke lenge og hardt. Les kontraindikasjoner og advarsler på stoffet sett inn ark. Ta akt. Finne andre måter å stimulere kroppens egen naturlige muligheten til å forbedre eller forbedre seg selv gjennom trening, livsstil og ernæring. Ikke sette dine organer i stropper og deretter forvente langsiktige fordel.


Piper vil alltid bli betalt.

No comments:

Post a Comment