Saturday, November 3, 2012

Ikke-administrerte Stress dreper og ruiner liv! Sitte litt.

Når jeg betaler oppmerksomhet, se jeg tydelig den fengslende måter Gud arbeider i mitt liv. Ofte folk jeg møter i mine programmer (eller andre steder) gir meg slike dyp, relevante meldinger jeg vet Guds hånd er på jobb, og det er min fare å ignorere slike direktiver. To slike siste møter hjalp release me fra trelldom av utilbørlig stress.


I et siste workshop jeg tilrettelagt jeg snakket med en kvinne i dagens enden som så sårt overveldet. Som vi snakket begynte hun katalogiserer alt hun hadde å gjøre i dag; alt hun hadde oppnådd i går; og endeløse listen fortsatt måtte gjøres.


Som jeg forsiktig spørres denne lyse, begeistret kvinne begynte hun å se hun gjorde for mye. Hva virkelig måtte gjøres i dag? Etter en veldig full, hele dagen workshop kunne hun bare gå hjem og gi seg noen ned tid og stoler hun ville oppnå hva virkelig nødvendig å bli gjort i god tid? Min avskjedsord til henne var den kvelden "Lettvint it."


Som hun forlot, så jeg gave hun hadde gitt meg. Ikke hadde jeg bare følt overveldet med nye arbeidet jeg hadde tatt, pluss en rekke andre livet beslutninger alle tilsynelatende å kreve min oppmerksomhet nå?



Hva virkelig nødvendig å være gjort i dag?


Som denne kvinnen, var jeg også gjøre mer på en dag enn nødvendig pluss, bekymre deg for alle de fremtidige oppgavene som må gjøres. Som Jesus irettesatt oss i Saligprisningene "Ikke låne problemer fra i morgen..."


Hvis du føler presset, er overveldet og stresset-det på tide å stoppe og spørre: "Hva trenger virkelig å bli gjort i dag?" Også, "hvor mye energi er jeg kaster bort å bekymre seg om fremtiden?" Vi trenger å tillate hva vi har gjort til å være nok og tillit vi har tid vi trenger.



Ikke-administrerte Stress dreper


En annen klient kjørte ikke lenge siden hjem viktigheten av å forvalte stress i våre liv. Jeg kontaktet denne personen en dag etter at programmet som han syntes trukket tilbake og motstandsdyktig.


Dessverre, dette bemerkelsesverdig begavet mann hadde mistet alle tillit i hans talenter til å forfølge en mulig drøm i design (selv om andre bemerket på geni som han hadde søkt til sitt eget hjem). I nærheten av tårer avslørte han også hvordan han hadde nesten døde fra en kronisk svekkende sykdom forårsaket av ekstrem stress.


Med chilling klarhet, viste denne mannens død og håpløshet meg farene ved eroding seg med overdreven bekymring, stress og selv-tvil (som som mennesker vi alle skli inn fra tid til annen.) Høyt, denne meldingen snakket til meg om viktigheten av å håndtere stress, noe som gir oss mye nødvendig pauser, tillitsfullt i timingen av ting og å være på vår egen side.


Presse oss selv til å gjøre mer, eller bekymre seg over hva som må gjøres lindre ikke de underliggende følelsen av utilstrekkelighet og frykt. I stedet for å skyve oss selv til å gjøre mer, eller slik at negative self-talk å erodere oss kan vi i stedet sitte litt for med oss selv?



Sitte litt


Dette kan være en utfordring fordi det er ofte akkurat disse skummelt følelser og tanker vi prøver å rømme! Prøv sittende og puste og akseptere denne helt menneskelige tilstand. La oss gi vår dyrebare selv noen vennlighet og medfølelse når disse drevet, crazy-making øyeblikk oppstår.


Puste... Å gi slipp... Stole på en perfekt timing...


Mens vi sitter med oss selv må vi gjøre det uten forventninger. Vi trenger ikke å få det riktig, eller oppnå noen spesiell status. Vi bare øve vennlighet mot oss og erkjenner våre ubehagelig eller smertefulle følelser.


Heri, begynne gamle vaner å oppløse av egen tråd. Også fra dette stedet kan vi mer tydelig ta beslutning om hva vår sanne prioriteringer er og sette første ting først.


I et intervju med Mahatma Ghandi; Gandhi sa han mediterte to timer hver dag. Intervjueren spurte, "Hva gjør du når du er for opptatt til å meditere?" Gandhi svarte, "Megle fire timer om dagen." Tydelig, ta tid til å sitte med oss selv er en prioritet spesielt når vi er altfor opptatt eller stresset til å gjøre det!

No comments:

Post a Comment