Monday, December 17, 2012

Dyp stølhet og kroppen-Shock tretthet

I min erfaring er det to typer av muskel tretthet forbundet med intens progressiv motstand trening (bare intens trening er tilstrekkelig til å utløse muskel hypertrofi), og disse to typer bør være anerkjent og forstått. Den første typen trøtthet er direkte stølhet og er resultatet av en bestemt øvelse som er rettet mot en bestemt muskel. Forskere er oddsen om den eksakte årsaken til stølhet, men de fleste mener at det er forbundet med en slags mobilnettet mikro-traumer. Direkte stølhet er vanligvis typen smerte og ubehag som de fleste folk opplever når de begynner alvorlig progressiv motstand treningsprogram.


Det er varierende grad av stølhet og en gang intensiteten av sårhet kan bli så alvorlig som å være ødeleggende. Musklene er faktisk sår å ta. Jeg har selv-indusert denne typen sårhet hver grad på hver muskel-en gang, som en 14 - åring nybegynner, jeg fant en 10-pund solid dumbbell, og fortsatte å gjøre 50-repetisjoner i one-arm curl for hver arm hver hele time i straight-10 timer. Det virket som en kul idé for meg ung og dum, men som gikk ut av vinduet neste dag da begge armene låst opp til slik grad at jeg ikke kunne retter armene mine. Begge biceps var så traumatisert at de forble ufrivillig kontrakt for neste 36 timer. Hendene mine ble holdt på ansiktet mitt og ethvert forsøk på å rette opp armene mine resulterte i uutholdelig smerte. Jeg måtte ri den til biceps avslappet. Dette var et ekstremt eksempel muskeltretthet men ekstremt illustrerende for denne første typen muskeltretthet sårhet.


Den andre typen muskeltretthet er hva jeg vil beskrive som generell tretthet, jeg kaller det kroppen sjokk. Kroppen er en holistisk enhet og hard intens trening gjort i lang tidsperioder har en kumulativ effekt. Etter en stund oppleves en ensartet følelse av generell tretthet manifestert av en overveldende følelse av tretthet. Denne tretthet omslutter hele kroppen. Når du er i throes av kroppen sjokk det virker som om du er på vei gjennom vannet. I min erfaring er denne typen trøtthet et direkte resultat av en opphopning av intense treningsøkter. Tretthet og sårhet kommer med territorium, og hvis du aldri oppleve enten versjon, sannsynligvis du vil ikke gjøre betydelig fysisk fremgang.


I min erfaring, hvis jeg ikke føler en viss grad av stølhet i mål-muskel etter en treningsøkt blitt jeg mistenker at jeg ikke jobber hardt nok eller øvelse jeg valgte var teknisk mangelfull og spre muskuløse effekten over for bredt et område. I denne forbindelse bruker jeg kontrollerte sårhet (ikke for mye, ikke for lite) som en trening rapport kort. Når det kommer til kroppen-sjokk trøtthet, til min måte å tenke på en mye mer alvorlig type trøtthet, vil jeg kutte ned på min trening og sparke opp min kalorier, spesielt min protein inntaket. Når kroppen-sjokk ned opplæring gjennom det er en dårlig idé: først trening poundage plummets (så hva er poenget?), og for det andre det er en veldig reell fare for tretthet-indusert skade.


Hvis du opplever alvorlige muscular sårhet av den første typen, kan du unngå å opplæring at bestemt kroppsdel til sårhet reduserer til et tålelig nivå. Hvis kroppen-sjokk omslutter du opphøre og desist progressiv styrketrening og sparke opp matinntaket. Jeg har funnet det lyset til moderat cardio faktisk bidrar til å spre stølhet. Akselererende sirkulasjon innenfor en sår muskel stimulerer utvinning, forutsatt at sabotørene brukte er lett, enkelt og ikke beskatte. Bruk sunn fornuft og Vær oppmerksom på at selv målrettet primitiv betalt akt tretthet.

No comments:

Post a Comment