Monday, December 31, 2012

Hvordan du har tenkt å gå ned i vekt

Er du en 'se-og-miste' dieter? Har du studert enhver diett som noensinne er laget, lese en zillion kosthold bøker, og likevel er fortsatt misfornøyd med vekten din?


Ser du på deg selv og si, "jeg er feit", eller "hoftene er for stor"? Mange av oss ser i speilet, og umiddelbart sammenligner oss til disse "perfekt" menneske prøver vi se hver eneste dag på TV, i blader, og i avisene.


Ofte vi snakke med oss selv og gjøre unnskyldninger, "Det er min gener", "Jeg er mye for opptatt til å komme i form", "Jeg liker meg selv dette", som en måte å beskytte deg selv fra måten vi ser oss selv nå, og måten vi ønsker å være.


Hvis vi skulle være helt ærlige med oss selv de fleste folk faktisk ønsker å miste et par pounds - hvis vi bare visste hvordan.


For mange mennesker, kan en søken for å finne den hellige gralen av slanking bli en erstatning for faktisk å gjøre endringer som kreves for å ta dårlig helse ut av din nåværende kosthold. Jeg vet dette var med meg. Det var ikke før jeg stoppet og tok lager av måten jeg tenkt på meg selv, kroppen min og hva det var jeg var prøver å oppnå at jeg innså, det ikke var en bestemt diett som jeg trengte. I stedet trengte jeg en ny måte å tenke.


Den gode nyheten er at du kan oppnå ønsket kroppen din form med høyre tenker om deg selv, en forståelse av hvordan du får optimal ernæring, sunne matvaner og hvordan å innlemme aktivitet i din livsstil å holde musklene tonet.


Men viktigst av alt, du trenger en vanlig mental trening for å holde ditt selvbilde i form.


Selvbilde er nært koblet til suksess eller fiasko for noen mål du velger å søke etter, men ingen mer slik at målet å få deg passe og sunt.


Så hvordan går du om å styrke ditt selvbilde? Vel Heldigvis svarer selvbilde, akkurat som musklene, godt til en vanlig arbeid ut. Du kan faktisk styrke selvbildet ditt med et par daglig øvelser.


Øvelse en - selv eksamen


Begynne med å kompilere en liste over alle de negative tankene dine har om deg selv...Jeg er udisiplinert, jeg kan ikke behandle min tid, jeg la folk ned, jeg kan ikke lykkes, jeg nok mosjon ikke. Du må avgjøre før du starter denne prosessen at du ikke vil bli motløs... Dette er ting som du vil innrømme til deg selv, men de absolutt ikke trenger å kontrollere livet ditt.


Neste, kompilere en liste inkludert alt du liker om deg selv. Holde det gående til denne listen er lenger enn den første listen du kompilert. Du kan ta ting, for eksempel, jeg er en god kokk, jeg kan gjøre folk til å le, jeg bidra til fotballklubben, datteren min elsker måten jeg dekorere rommet hennes.


Så, ta 'negative' listen og slå den inn i 'potensialer' listen. Dette gjør du ved å opprette en positivt selvbilde til hver negativ du oppført. Skrive en counter-tro, i stedet for "Jeg kan ikke lykkes", "Jeg vil lykkes".


Kaste seremonielt ut listen 'negativer' - du sier farvel alltid! Brenne dem, kaste dem, ødelegge dem... de ikke lenger skal være en del av din tenkning om deg selv.


Nå, må listen over potensialer på en fremtredende plass. På døren til kjøleskapet, i din daglige journalen, eller i en bilderamme på skrivebordet. Kontroller at du har dem foran på din hver eneste dag slik at du leser dem hele tiden og omprogrammering dine daglige tanker.


Øvelse to: Du kan bli hva du ønsker å være


Nå som du har din liste over potensialer... kjøre din egen visualisering historier slik at du kan "se" deg selv i et nytt lys. For eksempel, hvis din liste over potensial inkluderer "Jeg spiser bare de riktige delene", visualisere deg selv med et moderat del på tallerkenen din, og føler helt fornøyd ved avslutningen av måltidet.


Les gjennom listen over potensialer hver dag å ta en liten stund av personlig rolig tid til å reflektere sterkt over din visualiseringer. Prøv å starte dagen din første om morgenen og endte som den siste tingen om natten med visualisere deg selv å være personen på listen din, og gjøre tingene du vil gjøre.


Øvelse tre: Hold en Journal over dine daglige suksesser


Holde oversikt over alle de positive endringene i tanker du har om deg selv. Vi har alle triumfer og "feil". Du må registrere og minne deg selv på de positive endringene fordi våre menneskelige natur vil spille negativer - noen ganger blåser dem ut av proporsjoner. Det er viktig å gi næring og feire de små skritt du gjør hver dag.


Øvelse 4: Gå lett på deg selv - du er vakker i arbeid


Ikke lytte til kritikk... ikke din egen eller andres! Husk du er designer av selvtillit, ikke dele dette til andre personer. Du er altfor viktig å gi dette bort. Beskytte din rolle som skaperen av ditt eget selvbilde og ikke, ta om bord negativ kritikk. Vi gjør alle feil, og feil kan brukes til å hjelpe oss med å lære. Ikke kritisere deg selv for å være menneske og gjør en feil. Bare siste feil i den som vi aldri lære å vokse.


Øvelse 5: Glemme fortiden


Den eneste øyeblikket som du kan leve er det aktuelle ettall. Du ikke kan leve i fremtiden, og du absolutt bør ikke lever i fortiden... utfordringen er å ta ansvar for våre tenker slik at vi tenker i samme tidssone som vi lever!


For eksempel kan vi være fristet til å tenke om gårsdagens feil... "Hvis bare jeg ikke hadde spist second porsjoner", "Hvis bare jeg ikke nå for sjokolade cookies". Hvis vi konsentrere oss om feilene i går dette vil hjernen vår for å spille våre feil og forsterke dem til oss.


I går er, i dag er hvor du bor... Pass på at i dag du ikke spille gårsdagens feil og gjøre din beslutning om å endre i dag.


Trene seks: Besluttsomhet for å endre i dag


Akkurat som du ikke bør bor i siste, kan ikke du leve i fremtiden. Du kan bare leve eller endre i dag. Den eldste klisjeen i verden er kanskje en av de største truisms av alt... "i morgen aldri kommer!"


Det er ingen bedre tid enn nå. Så, uansett hva unnskyldninger du kan måtte vente med å ta disse sunn trinnene du vet du bør ta, ingen av dem er gyldig. Gjør det nå, gjør det i dag. Løse for å gjøre en annen i ditt eget liv før du går i dvale i kveld.


Øvelse sju: Skrive en Plan For ditt liv


Dette er din suksess plan. Hvis du ikke allerede har gjort så er det tid for deg å lage retning og formål i dine planer for deg selv. Se gjennom listen over potensialer og ta opp ved siden av hver potensiell når du ønsker å oppnå dette ved.


Øvelse 8: Bære kort forsikring om deg selv


Dette er en av de raskeste verktøyene for din suksess. Du er hva du tror. Styrke selvbildet ditt hver dag ved å se gjennom dine tanker. En av de enkleste måtene å gjøre dette er å bære kort forsikring i lommeboken, og se gjennom regelmessig. Kort forsikring er korte støt av ord i visittkort som ber og minne selvbilde av dine intensjoner. Et eksempel kan være:


Jeg kan oppnå alt som jeg satt meg til.
Jeg vil være fornøyd med enkelt porsjoner.


Prøv det, du har absolutt ingenting å tape og alt å vinne!


Øvelse ni: Endre spise vaner


Nå som du har angitt grunnarbeidet på plass, er du nå klar til å endre din fysiske vaner. Du er klar til å legge til en balansert og næringsrik diett, sunne matvaner, regelmessig mosjon og avslapning.


Ved hjelp av disse ni øvelser daglig å endre din tenkning vaner, vil du styrke din selvfølelse og låse opp din interne makt til å gjøre en endring i livet ditt. Før du kan endre livslang matvaner, må du først endre livet lang tenkning vaner. Vi er hva vi tror. Vi kan ikke være noe annet enn det vi mener vi kan være!


Så, gjør deg selv en tjeneste, frigjøre ditt selvbilde og deretter se hvor mye mer effektivt leve sunt planen blir!


(c) Copyright av Kim Beardsmore

No comments:

Post a Comment