Thursday, December 29, 2011

En anerkjent måte at kvinner kan slutte å drikke, uten AA

Alkoholikere Anonym (AA) har hjulpet millioner av mennesker til å gjenopprette fra alkoholisme. For mange kvinner, kan AA imidlertid ikke være det beste valget når det gjelder den vanskelige oppgaven med å slutte å drikke. Dette er den viktigste grunnen til det er kanskje ikke det beste valget:


AA er basert på filosofien at selvbildet centeredness er roten av alkoholisme. Med andre ord, er Aas tilnærming å innpode ydmykhet og minimere selvopptatthet i sine medlemmer.


Mens denne metoden kan ha vært passer for hvite menn på 1940-tallet når AA ble grunnlagt, oppfyller ikke veldig forskjellige behov hos kvinner. Her er hvorfor.


-Kvinner som har et problem med alkohol ofte lider av følelsen av skyld og lav selvfølelse.
-Kvinner allerede dømme og berate selv fritt.
-Hva kvinner nød å komme seg er å utvikle en følelse av kompetanse i seg selv og gjenoppbygge sine følelser av selvtillit verdt.
-Avslutte drikking krever overvinne avhengigheter, glemme fortiden og planlegge for framtiden.


SELV EMPOWERMENT, IKKE YDMYKHET, FØRER TIL EDRUELIGHET
Jeg er enig i at det er nødvendig for en kvinne å ha ydmykhet for å godta at hun har drukket problem. Men tar ydmykhet utover dette første trinnet er faktisk counter produktiv for kvinne-alkohol.


Jean Kirkpatrick, Ph.D., grunnleggeren av Women for Sobriety programmet (WFS), skriver at "for å godta ydmykhet er absolutt det verste som kan skje med en kvinne alkoholholdige." Fra lang erfaring forstått Jean at for kvinner å overvinne følelser av helplessness og powerlessness de må ha et program som hjelper dem med å bygge sitt selvbilde.


BETYR Å GI DEG OPP TIL EN HØYERE MAKT ARBEID FOR DEG?
Hovedkomponenten i Aas programmet er åndelighet. Spesielt tror de at hvis du vil gjenopprette, en må overgi ens vilje til en høyere makt.


WFS, derimot, ikke oppfordre avhengigheten av en høyere makt eller noe utenfor selv. Women for Sobriety kvinner mener at din makt må komme innenfra.


WOMEN FOR SOBRIETY PROGRAMMET ARBEIDER
Denne ny, styrke metode for kvinner til å slutte å drikke gir konkrete resultater. En interessant studie ble publisert i American Journal av narkotika og alkoholmisbruk av L. A. Kaskutas i 1996.


Hva studien fant var at etter at kvinner ble virkelig klar over at de måtte gjøre noe om deres drikker, prosent av kvinnene som var edru innen 1 år etter behandlende Women for Sobriety møter var 38%. Derimot var andelen kvinner som var edru innen 1 år etter delta i anonyme alkoholikere møter 26%.


HVORFOR HAR JEG IKKE HØRT AV WFS?
En av grunnene hvorfor AA-møter er så utbredt er det faktum at ett aspekt ved deres åndelige filosofi er en sterk vekt på tjenesten. Spesielt, oppfordres AA medlemmer til å delta på møter for livet, og være en del av en sponsing programmet der erfarne medlemmer hjelpe nybegynnere.


Fordi WFS oppfordrer selvtillit tilstrekkelig mengde, det derimot ikke fremme livslang deltagelse på møtene. Også, selv om WFS ikke har en formell sponsing programmet, det oppfordrer en uformell støttestruktur blant kvinner. Et resultat av denne WFS filosofien av ledende kvinner bort fra avhengigheter er at møter er ikke så vidt grunnlegge med Women for Sobriety programmet som de er med AA.


Women for Sobriety web-området, men gir støtte i form av on-line møter, chat og en oppslagstavle. De har også en stor samling av populære bøker på utvinning, i tillegg til egne litteratur for salg. Dette står i kontrast til AA-møter der bare AA-godkjent litteratur er tillatt.


WFS MØTER OPPFORDRER SAMTALE MELLOM KVINNER
Jeg liker at WFS tillater et bredt spekter av møte emner. Og en av de beste aspektene WFS møte-formatet er at samtalen er oppmuntret mens AA har en streng "ingen cross-talk" regel under møter.


En annen forskjell mellom WFS og AA er det en tredjedel av WFS medlemmer også delta AA-møter fordi de trenger mer hyppige møter å bo nøktern og de liker det vennskap og støtte. Women for Sobriety kvinner er åpent for denne tilnærmingen, og faktisk uttaler at deres Program "kan brukes med eller uten AA."


AA, imidlertid tendens til å ta motet fra oppmøte på alternative programmer. Dette kan ses gjennom noen av ordlyden i den innledende delen av møtet der det er angitt, "sjelden har vi sett en person mislykkes som har nøye fulgt vår vei," og senere: "mange av oss trodde vi kunne finne en enklere og mykere måte. Men vi kunne ikke."


KVINNERS REAKSJONER ETTER DELTA I SITT FØRSTE MØTE MED WFS
Makt kommer fra gleder ikke tilbake. Det er svært viktig for kvinner til å ha en positiv, proaktiv styrke støtte dem når det gjelder å slutte å drikke. Dette er annerledes enn AA-tilnærming for å fokusere på negative minner fra fortiden å hindre drikking i fremtiden.


Et klassisk eksempel på dette er jeg har hatt mange kvinner kommer til min Women for Sobriety gruppe og fortelle meg at etter å ha hørt en persons drikking historien på en AA høyttaler møte, de følte så dårlig når du forlater møtet som de ville bare gå ut og drikke. I kontrast, dele mange kvinner med meg som de føler positive og håp for fremtiden når de kommer ut av vår WFS møtet.


HVOR DU KAN LÆRE MER
Hvis du er nysgjerrig på lære mer om Women for Sobriety programmet, klikker du på koblingen jeg har angitt nedenfor. Der vil du finne noen ressurser som jeg har satt sammen for deg. Noen av disse ressursene inkluderer:


-Statistikk på grunner til hvorfor kvinner liker eller misliker WFS og AA
-Spesifikke detaljer om hele Women for Sobriety programmet
-En avslørende bok som beskriver AA-programmet fra en kvinne perspektiv
-Hvorfor kvinner til edruelighet programmet kanskje ikke for deg


http://www.ajpip.com/addictions/site_map.htm


AA har vært ansvarlig for å hjelpe kvinner får og fortsatt edru i mange år, og jeg applaudere deres innsats. Men jeg tilbrakte 3 år i og ut av AA i begynnelsen av min nøkternhet, og jeg var aldri i stand til å få mitt hjerte i programmet.


Under at 3 år jeg kjøpt og lese alle WFS litteratur og endelig engasjert ved hjelp av en privat terapeut. Når jeg endelig fikk myndighet nok til å starte et WFS møte i mitt område, min evne til å bo nøktern ble permanent.


JEG GJORDE DET, KAN DU GJØRE DET OGSÅ!
Jeg har vært edru i 8 år nå. Jeg attributtet min kontinuerlig nøkternhet til flere ting som WFS programmet viste meg:


-Betydningen av å bli kjent meg selv og årsakene til hvorfor jeg drakk
-Hvordan å utvikle en varig positivt selvbilde
-Makt var innenfor meg å forfølge min sanne interesser
-At langsiktig nøkternhet er mulig med støtte av likesinnede kvinner i min WFS-gruppen


Jeannie Long

No comments:

Post a Comment