Saturday, December 24, 2011

Stress & Burnout: Adrenalin faktor / psyko-somatics

Jeg var en psykoterapeut for år før jeg ble involvert i holistisk bevegelser.... før jeg ble en sjaman. Jeg hadde en sterk interesse i psychosomatic problemer. Den populære tilnærmingen på den tiden, som er fremdeles vanlig, var at mange problemer med kroppen, smerter, etc., var alt i hodet. At det var ingen faktiske medisinsk grunnlag for mange menneskelige problemer. Jeg også akseptert som som et faktum, og så mange klienter... .trying å løse sine psykiske / emosjonelle problemer slik de ville ikke lenger ha disse falske medisinsk klager, eller vonde symptomer. [Mange var hjalp til å leve bedre liv med terapi... men det er ikke poenget med denne artikkelen.]


Førte meg til å bli en ekspert på psyko-fysiologi å gjøre en lang historie som er mye kortere, la meg bare si at en rekke personlige erfaringer etterfulgt av års personlige forskning. Der psyko-somatics antatt at "det er alt i hodet", psyko-fysiologi forutsetter at det er noe faktisk skjer i kroppen forårsaker symptomene. Deretter min forskning / erfaring tok meg ett skritt videre. Jeg begynte å innse at mange problemer var faktisk kommer fra miljøet, effecting både sinnet og kroppen!


Dette problemet er svært kompleks....Jeg kunne skrive bøker om den...... men disse ting vil holde fokus på vanlige adrenalin problemer....................Så hvis du lider med en hel rekke symptomer...Jeg kan tydelig som [det er ikke alle i hodet ditt].


Først av alt, vi er ikke et lukket system... Ja det er huden rundt oss, men vi er virkelig en energi-systemet, og energi rundt oss får inni oss.


Noen av denne miljømessige energi hjelper oss, og noen gjør vondt oss.... miljøet er en blandet bag, en smeltedigel av mange ting.


Adrenal glands..... prøver å håndtere alle stress...... det spiller ingen rolle om at stress er forårsaket av våre egne interne prosess eller miljømessige faktorer.


Blant annet fungerer AC på [slåss eller flytider tilnærming]. Dette betyr at når de arbeider med en stressor, vil de forsøke å få deg til å løse årsaken til det ved å slåss med deg innenfor eller slåss med noe i miljøet. La oss si at din slåss med sjefen din på jobben... ikke vite helt hvorfor.... AC vet hvorfor..... de forårsaker kampen så du vil ta med sjefen din reelt problemer som forårsaker stress. Hvis dette ikke løser ting...AC-spark i [fly] tilnærming... fortelle deg å [komme vekk fra her før du får for skadet]. AC prøver å beskytte deg [det er jobben deres] ved å få deg til å avslutte og finne en annen jobb.


Men som de fleste kroppen prosesser, adrenalin bo og arbeide i den delen av dere kalt [bevisstløs]. Det betyr at du ikke alltid vet hva de prøver å løse. Men det er alltid et reelt problem forårsaker skade deg når de blir aktive... dette er grunnlaget for psyko-fysiologi! Smerte og skade er ekte... ikke i hodet!


Når disse kjertel reagerer til noe, de ikke stoppe før problemet blir løst. Siden du ofte ikke forstår hva problemet er, får ofte ting ikke løst. Så kjertel får svakere [fra over bruk], over tid de bli utmattet og kan selv Stopp fungerer i total fiasko [død].


Andre kjertel i kroppen vil ofte forsøker å ta over den adrenal jobb..... de også kan bli oppbrukt. Uttrykket [brenne ut] refererer til denne faktiske utmattelse av disse kjertel..... er det ikke alle i hodet ditt.


Du kan dø eller utvikle mange stress relatert betingelser...... eller være åpne for mange miljøgifter eller infeksjoner når sinnet-body er svekket av brenne ut..... immunsystem er brent.


Har du noen valg i hvordan man skal håndtere denne situasjonen...... oftest folk bruker [coping verktøy]. Noen av disse verktøyene årsaken ytterligere skade..... narkotika, røyking osv. Noen hjelp... som tar store doser av B-vitaminer.


Men jeg har alltid foreslå at du faktisk løse årsaken til stress, heller deretter bare takle den.

No comments:

Post a Comment